کد مطلب: 296582
سرمربي فرانسه: برخي فوتساليست‌هاي ايران تاريخ را رقم زده‌اند
تاریخ انتشار : 1403/04/19 14:18:37
نمایش : 203
سرمربي تيم ملي فوتسال فرانسه معتقد است برخي بازيکنان بزرگ فوتسال کشورمان، تاريخ ورزش اين رشته در جهان را رقم زده‌اند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرگزاري تسنيم، فرانسه که تاکنون توفيق ويژه‌اي در فوتسال به دست نياورده است، در مرحله انتخابي جام جهاني 2024 بالاتر از کرواسي و اسلواکي ايستاد و براي اولين بار راهي جام جهاني شد.

تيم ملي فرانسه حتي در مسابقات قهرماني اروپا نيز دستاوردي نداشته است و تنها حضور آنها در مهمترين رويداد فوتسال اروپا به سال 2018 برمي‌گشت که به حذف فرانسه در دور گروهي انجاميد. با اين حال فرانسه طي سال‌هاي اخير پيشرفت چشمگيري در فوتسال داشته و خود را به جايگاه دهم جدول رده‌بندي جهان رسانده است.

خروس‌ها پس از اينکه در مرحله مقدماتي جام جهاني فوتسال 2024 بالاتر از صربستان و نروژ ايستادند، در مرحله اليت هم پنج پيروزي از شش مسابقه به دست آوردند و بدون اينکه شکستي متحمل شوند، مقتدرانه راهي جام جهاني شدند. فرانسه در جام جهاني 2024 با تيم‌هاي ملي ايران، ونزوئلا و گواتمالا همگروه شد و روز اول مهر به مصاف شاگردان وحيد شمسايي مي‌رود.

رافائل رنو سرمربي تيم ملي فرانسه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسنيم، درباره دوره درخشان تيمش در عرصه بين‌المللي اظهار داشت: فدراسيون فوتبال فرانسه يک برنامه توسعه در سطح بالا تدوين کرده و فوتسال در فرانسه در حال پيشرفت است. توسعه فوتسال و حمايت از باشگاه‌ها در اين برنامه ديده شده است.

فوتسال , تيم ملي فوتسال ايران , جلم جهاني فوتسال ,

وي در مورد هدفي که فرانسه براي جام جهاني 2024 ترسيم کرده است، خاطر نشان کرد: هدف ما اين است که به پيشرفت ادامه بدهيم و در اين دوره از جام جهاني تجربه کسب کنيم. ما هدف مشخصي (براي جام جهاني 2024) نداريم. اين دوره بايد ما را براي مرحله انتخابي مسابقات قهرماني اروپا آماده کند و رقابت‌هاي قهرماني اروپا هدف واقعي تيم ما خواهد بود.

سرمربي تيم ملي فرانسه درباره همگروهي تيمش با ايران، ونزوئلا و گواتمالا به تسنيم گفت: گروه بسيار متوازني داريم و به نظرم هر چهار تيم توانايي ارائه بازي‌هاي فوق‌العاده‌اي دارند. جايگاه اول گروه به ايران مي‌رسد که مدعي اصلي گروه ماست. ايران در فوتسال کشوري عالي است و ونزوئلا نيز قابليت شگفتي‌سازي دارد.

وي در مورد کيفيت تيم ملي فوتسال کشورمان و اينکه برخي کارشناسان انتظار دارند ايران تا فينال جام جهاني فوتسال بالا بيايد، تصريح کرد: ايران چند بازيکن عالي دارد و برخي از آنها، تاريخ اين ورزش را رقم زده‌اند. سالار آقاپور آينده فوتسال است و با بازيکنان باتجربه فوق‌العاده مانند طيبي، ايران تيمي بسيار اميدوارکننده است. اين تيم در کنار مراکش، برزيل، پرتغال و آرژانتين قطعاً يکي از مدعيان قهرماني جام جهاني خواهد بود.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg